17 Aralık 2009

Okuman yazman

Süleyman Nazif, dili çok keskin yazarlardandır, yazarlığı dışında yöneticilik, valilik de yaptığı halde asıl şöhreti nüktelerinin acılığındadır.
Köprüden geçerken, önünü bir adam keser, avuç açar, sadaka ister.. Süleyman Nazif bunun üzerine sorar:
— Okuyup yazman var mı?
— Yok beyim!
Üstat, adamı iteler:
— Git işine be adam, hem okuyup yazman yok, hemde dileniyorsun!                        
                                                         Hasan Pulur


Bugün Git!!

Berduşun biri, tanımadığı bir evin kapısını çalar. Evin hanımı kapıyı açınca da:
— Sayın bayan! 5 gündür hiç bir şey yemedim. Hiç değilse evde kalmış yemek artıklarından bir şeycikler verin bana.
Evin hanımı:
— Dünden kalma çorbayı içer misin?
Berduş:
— Elbette.. elbet de!!..
— Öyleyse yarın gel...
                                                      Çetin Altan

4 yorum:

hasretsenfonileri, dedi ki...

"okumam da var yazmam da" deseydim beni dilenirken yakalayan Süleyman Nazif'e...
bana ne cevap verirdi dersin sevgili ahmetde?

SiL BaştaN dedi ki...

Karikatüre bayıldım ben...

Selamlar,saygılar...

Fıkra Sevenlere dedi ki...

:))) Sevgili hocam, bu soruya Süleyman Nazif:
- Genlerimle oynama kızım!! derdi(herhalde(*) ? )..

***************

Süleyman Nazif İstanbul’un işgalini sert dille eleştirince İngilizler tarafından Malta adasına sürülmüş. Orada 20 ay kadar kalmış. Dönüşünde bir süre daha yazmaya devam etmiş.
Malta sürgününden dönen Süleyman Nazif, Ahmet Haşim'e başından geçenleri anlatınca,Ahmet Haşim:
— Orada et veriyorlar mı?
S.N.:
— Ne eti! Verdikleri konserveler Pasör’lü yıllardan kalma!
Ahmet Haşim kızdırmak için:
— İnsan eti mi?
— İnsan etini başkasına yedirirler mi?!!

ŞANSLI dedi ki...

Ablam telefonu açıyor,yanlış bir tuşa basıyor.Karşıdan tanımadığı biri çıkmış tabiki.Bakmış ses farklı,sormuş şu şu numara değil mi diye!hayır söylediğiniz numara değil deyince karşıdaki!ablam dedi ki kardeşim numara aynı değilse neden açıyorsun telefonu.Biz böyle şok olduk.Süleyman Nazifi okuyunca aklıma geldi paylaşmak istedim.
Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle.
Selamlar...

Add to Google Reader or Homepage  Subscribe in a reader Powered by FeedBurner EkleBunu Sosyal paylaşım Butonu Subscribe with Bloglines Blog Directory Crude Humor Blogs - BlogCatalog Blog Directory Subscribe in NewsGator Online Add to The Free Dictionary

EL SANAT OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN

Information

Fıkra Sevenlere.. - Blogged Blog Directory - OnToplist.com

İzleyiciler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails