26 Şubat 2009

Parisli Salamon..

Parisli Salamon'un işleri tersine tersine gidince, Amerika’daki arkadaşı Mison’a mektup yazar, akıl danışır. Mison, ”Elinde ne var ne yoksa sat, Amerika’ya gel” demektedir..
Salamon neyi varsa satar. Sadece her ihtimale karşı tek odadan oluşan bir dükkânı bırakır. Karısı Rebecca'ya:
- Şimdilik! diye Paris'te bırakır ve Amerika’nın yolunu tutar.
Aylar geçer Salamon'dan karısına, nihayet bir mektup gelir.Mektup da:
“Kuzum Rebecca. Çoktandır yazamadım kusura bakma. Benim burada işler çok iyi. Uzunca bir süre elimdeki parayla ihale kovaladım durdum. Sonunda Kore Savaşından kalma eski don ihalesine girdim. Tanesini bir dolardan alıp, kısalttırdım, 2 dolara mal ettim ve tanesini 10 dolardan sattım. Buradan kazandığım parayla, bu defa Vietnam savaşından kalan eski yatak ihalesine girdim. Eski yatakların tanesini 5 dolardan aldım, üzerine yeni yüz kaplattım, 10 dolara mal ettim ve tanesini 100 dolardan sattım. Kuzum Rebecca; durum şimdi çok iyi, dükkanı sat acele yanıma gel” yazmaktadır.
Rebecca cevap yazar:
“Kuzum Salomon. Sen orada, binlerce yatak ve onbinlerce donla çok para kazandığını yazıyorsun. Ben burada bir tek yatakla ve de donsuz olarak senden daha çok kazanıyorum”

1 yorum:

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Dostluk dallarda goncadır, Dostluk sırattan incedir, Dostluk herşeyden öncedir, Sönmesin muhabbetin közü, Merhabadır dostun sözü merhaba. http://sukruyilmaz.net/images/cuma6.jpg
Hayırlı Günler Cumanız Mübarek Olsun Ailenizle ve Sevdiklerinizle birlikte Gününüzün Sağlıklı neşeli ve bol bereketli geçmesini dilerim.Sagılarımla.

KIRMIZI GÜL

Geçen yıl sonbaharda,
Kırmızı bir gül,
Bırakmıştım kapına,
Onu alıp kokladın mı,
Kurutup koynunda sakladın mı,
Baktıkça beni hatırladın mı?
Kırmızı gül aşkı anlatırmış,
Aşkımı anlatabildim mi?
Bu sonbaharda da,
Kırmızı güllerle geldim kapına,
Binlerce kırmızı gülle,
Evini gül bahçesine,
Yüreğimi aşk cennetine
Çevirecektim...
Kapın kapalıydı,
Sen yoktun,
Gitmiştin,
Kırmızı güller kaldı elimde,
Bir acı var yüreğimde,
Kırmızı güller kurudu,
Sahipsiz öksüz kaldı,
Bense bi çare,
Kapında nöbetteyim hala...

Alıntı:Umut Gül
http://www.yazgulu.com/siirler/kirmizigul.php

Şükrü Yılmaz
Antakya-Hatay
http://sukruyilmaz.net
http://sukruyilmaz.net/blog

Add to Google Reader or Homepage  Subscribe in a reader Powered by FeedBurner EkleBunu Sosyal paylaşım Butonu Subscribe with Bloglines Blog Directory Crude Humor Blogs - BlogCatalog Blog Directory Subscribe in NewsGator Online Add to The Free Dictionary

EL SANAT OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN

Information

Fıkra Sevenlere.. - Blogged Blog Directory - OnToplist.com

İzleyiciler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails