7 Haziran 2008

Türk Ölçü Birimleri(= Ölçütleri)

Ölçü araç ve gereçlerinde yapılan yenilikleri onaylayıp, göğsümüzü gersek de; gündelik yaşantımızdakiler ne? Sorgular mıyız kullandığımız ölçütü...Hepimizin kendinden bir şeyler bulduğu, kattığı ve kullandığı ölçü birimlerimizin maşallahı var, türlü çeşit, sürüsüne bereket..Niteli seviyoruz! Çünkü duygusalız, sıcağız ve doğu insanıyız!! Nicel nedir ki? Kitaplar, bilimsel ve tarafsız olmanın ölçütü nicel gözlemlerdir dese de!! Öyle pek kalıba girmeyi sevmeyiz. Diyalog mu? En alasını yaparız?. Yan yana gelince neden anlaşamayız peki? Ne dedin? Ya Empati!!! Oda ne ki? Sadece kafam karışık.
1 - Başarılı bir Türk aşçısı, Fransa'da lüks otele transfer edilir. Anlaşmada diğer aşçılara bazı
tarifler öğretmesi istenmektedir. Geçerler ocağın başına, başlar bizim ki:
— Bir tutam maydanoz, bir tutam karabiber, yetecek kadar su...
Fransız dayanamaz sorar;
— Bunların bir ölçüsü yok mu?
Bizimki terslenir:
— Ben ne diyorum? Bir tutam olacak! Bi tutam, azıcık işte!!!
2 - Bir elçim maydanoz yol!!.

3 - İki fiske karabiber ek.
4 - Bir diş sarımsak. Bi gıdım,
5 - Bir avuç fındık.
( Çorumlu versiyonu: Bir hapaz leblebi..)
6 - Bir tepeleme çay kaşığı tuz.
7 - Bir silme çay kaşığı tuz.
8 - Aşure kazanı
9 - Alabildiğince un.

10 - Bir cimcik un, incir çekirdeği kadar
11 - Göz kararı tuz,
12 - Bir tek rakı, iki duble rakı
13 - Büyük rakı, küçük rakı .
14 - Ayrıca yön tariflerinde de çığır açmış olmamız kaçınılmazdır.

— Ne tarafta abi bu dükkân?
— Şeyimin istikametinde. gibi.
15 - Buradan sana kadar, bilemedin kapıya kadar .
16 - İki bıyık bükümü sağa, bir süğem yukarı! (Başparmakla işaret parmağın arası)
17 - Üç evlek ileri
18 - Kasıktan dize kadar.... (Aha bu kadar!)
19 - Bir adım yol
20 - Kaç karış?
21 -“Göt kadar” gibi söylendiğinde sadece Türklerin anlaması muhtemel, hatta bazen
Türklerin bile anlamakta zorluk çektiği ve karşınızdaki kişinin nasıl bir ortamda yetiştiği, sosyo kültürel yaşantısı vb. konularda derin tespitler yapmanıza neden olacak ölçü birimlerimiz var. Örnek mi?
— Kaç metrekare lan senin ev?
— Göt kadar abi .... (Pekiştirme=civciv götü kadar bir şey!!)
22 - Abi geçen bi balık yakaladık nah kolum gibi
23 - Kafam kadar
24 - O ne be! Kedi kadar fare!
25 - Bir de bunların Trakya insanına özgü olanları vardır ki, genelde revaçta olmama nedenleri
nezaketsizliktir: iki güzel örneği:
Küçük ev = Bülbül büzüğü kadar
Yenilen az yemek = Kedi çükü kadar bi şey yedim .
26 - Muhsin abi geçen bi woofer almışım öküz
gibi ses çıkarıyo! Harika!
27 - Üç kalem mal.
28 - İki satır yazı.
29 - Bir araba laf., Bir ton laf!!vs.
30 – Ağzı kalabalık
31 - Bir dünya iş.
32 - Göz alabildiğine geniş...
33 - İki rekât namaz.
34 - Bir kamyon adam.
35 - Beş posta ... vs.
36 - Bir zaman ölçüsü olarak sigara:

— Hadi!! Ne zaman gidiyoruz?
— Sigaram bitince gideriz.
37 - Yakışıklı olsun!
38 – Cillop gibi
39 – Sığır yahnisi!! (sıfat olarak soğuk ve sevimsiz..)
40 - Eşek sudan gelene kadar…
41 - Türk'ün kendisi ölçü birimidir: Türk kadar kuvvetli, bir Türk dünyaya bedel!!
42 – Azıcık uslu ol be oğlum!! (En az, orta, en çok!!) Efenim!!

1 yorum:

hülya'da buluşalım dedi ki...

gülerek okudum. 9-14-26-36-21-23 bence en iyileri :)))
okurken düşündümde gerçekten bunlar günlük hayatta çok kullanılıyor.artık duydukça bu yazı gelir aklıma gülerim ben.iş arkadaşlarımdan birisinin ençok kullandığı laftır "sigaram bitsin geliyorum"
hay Allah ya:)

Add to Google Reader or Homepage  Subscribe in a reader Powered by FeedBurner EkleBunu Sosyal paylaşım Butonu Subscribe with Bloglines Blog Directory Crude Humor Blogs - BlogCatalog Blog Directory Subscribe in NewsGator Online Add to The Free Dictionary

EL SANAT OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN

Information

Fıkra Sevenlere.. - Blogged Blog Directory - OnToplist.com

İzleyiciler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails