13 Ağustos 2007

Yaşlılık (Mevlana)

İhtiyarın biri bir doktora gidip halini şikâyet etti.
— Dimağım yorgun, aklım yerinde değil, dedi.
Doktor;
— Akıl zayıflığı ihtiyarlıktandır, dedi.
İhtiyar:
— Gözlerim de kararıyor, dedi.
Doktor;
— İhtiyarlıktandır, dedi.
İhtiyar:
— Sırtım dehşetli ağrıyor, dedi.
— Zavallı dostum, ihtiyarlıktan.
— Ne yersem yiyeyim bana dokunuyor, hazmedemiyorum.
— Mide zayıflığı da ihtiyarlıktandır.
—Nefes alırken sıkıntı çekiyorum, nefes darlığım var.
— Nefes darlığı da ihtiyarlığın eseridir. İhtiyarlayınca insanda iki yüz türlü dert başlar.
Bu cevaplar karşısında ihtiyar kızarak bağırdı:
— Bre adam! Allahu Teâla her derdin bir dermanı var,dediği halde sen neden papağan gibi aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorsun. Sende ne akıl var, ne de bilgi.Nereden gelip sana çattım!
Doktor gülerek yanıt verdi:
— Ey yaşı yetmiş, işi bitmiş dostum! Bu kızgınlık, bu hiddet de ihtiyarlıktandır.

Hiç yorum yok:

Add to Google Reader or Homepage  Subscribe in a reader Powered by FeedBurner EkleBunu Sosyal paylaşım Butonu Subscribe with Bloglines Blog Directory Crude Humor Blogs - BlogCatalog Blog Directory Subscribe in NewsGator Online Add to The Free Dictionary

EL SANAT OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN

Information

Fıkra Sevenlere.. - Blogged Blog Directory - OnToplist.com

İzleyiciler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails