13 Ağustos 2007

Temel ve Hakim..

Temel dava açmış ve ilk duruşmada hâkim sormuş:
— Nedir şikâyetin?
— Hâkim bey bu Temel fıkraları var ya, benle Fadime yi ağızlarına dolamışlar, bizi rezil ediyorlar. Hepsinden davacıyım. Kim fıkra diye bizi anlatıyorsa onlardan da tazminat talebim olacak.
— Senin adın Temel mi?
— Evet, Temel.
— İyi de, binlerce Temel var. O fıkralar neden senin için anlatılmış olsun.
— Hâkim bey, ben çok iyi biliyorum beni kastediyorlar.
Hâkim, Temel'i iyice süzdükten sonra "Bak ama" der;
— O Temel fıkralarının çoğu belden aşağı. Oysa sana bakıyorum çelimsiz ve yaşını almış bir Temelsin. O fıkralar senden çok daha genç, güçlü kuvvetli ve çapkın bir Temel için anlatılıyor. Seninle hiç ilgisi yok; bu dava düşer.
— Hâkim bey, madem siz böyle takdir ediyorsunuz mesele yok. Demek tevatürmüş, ben değilmişim.
— Evet, sen olamazsın, başka Temel'dir onlar. Sana sıra gelene kadaaar.
— İyi hoş da Hâkim Bey, bu dava için köyden kalktım buralara kadar geldim, boş dönmeyeyim. Hiç değilse o güçlü kuvvetli Temel'den sana bir fıkra anlatayım hâkim bey.
— Anlat bakalım.
— Bizim bu iri kıyım pazulu Temel, hakimlerin karılarına çok düşkünmüş.
— Hop, hop, hop... Dur, dur be, ne diyorsun sen.
— N’oldu hâkim bey?
— Daha ne olacak? Benim Hâkim olduğumu bile bile "Temel hâkim karılarına meraklıymış" diyorsun. Ağzından çıkanı kulağın işitmiyor galiba!
Temel "Rica ederim Hâkim Bey" der:
— Temel fıkrası için karısı güzel binlerce hâkim var.
Asliyecisi var,sulhçusu, ağır cezacısı var. Seninkine sıra gelene kadar; daha çoook var.

Hiç yorum yok:

Add to Google Reader or Homepage  Subscribe in a reader Powered by FeedBurner EkleBunu Sosyal paylaşım Butonu Subscribe with Bloglines Blog Directory Crude Humor Blogs - BlogCatalog Blog Directory Subscribe in NewsGator Online Add to The Free Dictionary

EL SANAT OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN

Information

Fıkra Sevenlere.. - Blogged Blog Directory - OnToplist.com

İzleyiciler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails