15 Ağustos 2007

Babanne İtirafları..

Babaannem bir filmde düşüp denizin altında kalan uçaktaki yolcuların kurtulması için Yasin okumuştu,

Beş yaşındaydım. Köye, babaannemlerin yanına gitmiştik. Bir ara tuvalete girdim. Tuvaletin kapısı birden açıldı. Babaannemin gözleri pek iyi görmezdi. Utançtan küçüldükçe küçüldüm. Babaannem bana baktı. Ben ona baktım. Anneme seslendi:
- Gelin tuvalete yine tavuk girmiş!!
Kadıncağız beni tavuk zannetmişti. (Sinop)

Bir süper babaanne itirafı da benden. İzmir’deyken televizyonda AjdaPekkan' ı seyreden, birkaç gün sonra Ankara'ya döndüğünde televizyonda yine Ajda Pekkan'a rastlayan babaannemin yorumu:
- Buraya da mı geldi bu zilli?!Nereye gitsem peşimde!
Huzur içinde yat babaannem.


Bir spor programında Rıdvan Dilmen şu talihsiz cümleyi kurdu:
— Ben Washington'a inanan bir insanım.
85 yaşındaki babaannemim tepkisi ani ve keskin oldu:

- Allahsız herif! Geber e mi!

Ben de babaannemi yazayım. Oturduğu apartmanın sakinlerini on bir ay boyunca laf taşıyarak birbirine düşürür. Ramazan gelince de iftar yemeği verip barıştırır. Hacı ya...

Yetmiş sekiz yaşında, tonton bir babaannem var. Ne kadar modern olsa da gelişmiş teknolojiye ayak uydurmakta epey zorlanıyor. Buna en güzel örnek evimi aradığında telesekretere bıraktığı not:
— Babaannesi aradı dersiniz.


Geçenlerde hayatımın dumurunu yaşadım. Bunu yaşatan kişi de Anadolu'nun kırsal bir kesiminde yetişmiş, Hacca gitmiş babaannem. Son telefon konuşmamızda neden hala evlenmediğimi sordu. Henüz ailemize layık birisini bulamadığımı söylediğimde de,
— Oğlum eğer öyle ellenmemişini ararsan tabii ki bulamazsın. Az ellenmişine bakacaksın, az ellenmişinee" dedi.

—Bu ne yaaa! Babaanne ne diyorsun sen?

Brezilya-Almanya final maçını izliyorduk. Brezilya’nın önemli bir atağını yavaş çekim gösteriyorlardı. Babaannemin söylediklerini aynen yazıyorum:

- Bu oğlanlar da amma yavaş oynuyolar. Bizim yavrularımız aslan gibiydi. Yinede elendiler.
Canım babaannem seni çok seviyorum ama teknoloji işte, çocuklar ne yapsın.

Hiç yorum yok:

Add to Google Reader or Homepage  Subscribe in a reader Powered by FeedBurner EkleBunu Sosyal paylaşım Butonu Subscribe with Bloglines Blog Directory Crude Humor Blogs - BlogCatalog Blog Directory Subscribe in NewsGator Online Add to The Free Dictionary

EL SANAT OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN

Information

Fıkra Sevenlere.. - Blogged Blog Directory - OnToplist.com

İzleyiciler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails